Nederlandse Apple Watch app toont live reisstatistieken

Reisapp Polarsteps maakt het mogelijk om direct vanaf de pols je afgelegde route vast te leggen en reisstatistieken te bekijken

21 APRIL 2015

Polarsteps, de nieuwe app waarmee reizigers eenvoudig en automatisch hun route kunnen bijhouden, lanceert deze week een Apple Watch app. Met een update van de Polarsteps iPhone app, wordt het voor bezitters van een Apple Watch mogelijk om direct vanaf de pols de afgelegde route vast te leggen en reisstatistieken te bekijken.

Met de Apple Watch app van Polarsteps kunnen reizigers hun huidige locatie eenvoudig toevoegen aan hun afgelegde route. Deze route wordt zodra er een internetverbinding beschikbaar is automatisch bijgewerkt op de interactieve wereldkaart van de reiziger, welke realtime gedeeld kan worden met vrienden en familie thuis. Naast het bijhouden van de route is het ook mogelijk om direct vanaf de Apple Watch reisstatistieken te bekijken, zoals de totale afstand en de duur van de trip. Voor de echte wereldreiziger is er zelfs een scherm waarop de totalen van alle afgelegde trips te bekijken zijn.

De iPhone app van Polarsteps werd pas enkele weken geleden gelanceerd. Het snelle uitbreiden met een app voor de Apple Watch is volgens de oprichters een logische stap. "Polarsteps is bedacht vanuit onze eigen behoefte aan een reislog waarmee je eenvoudig mensen thuis up-to-date kunt houden, en die er ook nog eens mooi uitziet. Daarbij zijn wij vanaf het begin bezig geweest om te kijken hoe we slim gebruik kunnen maken van alle technologie die reizigers tegenwoordig bij zich hebben. We zien de Apple Watch als een prachtige kans om het loggen en delen van je reis nog leuker en eenvoudiger te maken.", aldus Koen Droste, CEO van Polarsteps.

De Apple Watch app is te verkrijgen door de iPhone app van Polarsteps te downloaden in de app store. Voor reizigers die geen Apple Watch hebben is het ook mogelijk om een route te loggen via de iPhone app of de betaversie van de desktop site op www.polarsteps.com.