Nederlandse Apple Watch app toont live reisstatistieken

Reisapp Polarsteps maakt het mogelijk om direct vanaf de pols je afgelegde route vast te leggen en reisstatistieken te bekijken

21 APRIL 2015

Polarsteps, de nieuwe app waarmee reizigers eenvoudig en automatisch hun route kunnen bijhouden, lanceert deze week een Apple Watch app. Met een update van de Polarsteps iPhone app, wordt het voor bezitters van een Apple Watch mogelijk om direct vanaf de pols de afgelegde route vast te leggen en reisstatistieken te bekijken.

Met de Apple Watch app van Polarsteps kunnen reizigers hun huidige locatie eenvoudig toevoegen aan hun afgelegde route. Deze route wordt zodra er een internetverbinding beschikbaar is automatisch bijgewerkt op de interactieve wereldkaart van de reiziger, welke realtime gedeeld kan worden met vrienden en familie thuis. Naast het bijhouden van de route is het ook mogelijk om direct vanaf de Apple Watch reisstatistieken te bekijken, zoals de totale afstand en de duur van de trip. Voor de echte wereldreiziger is er zelfs een scherm waarop de totalen van alle afgelegde trips te bekijken zijn.

De iPhone app van Polarsteps werd pas enkele weken geleden gelanceerd. Het snelle uitbreiden met een app voor de Apple Watch is volgens de oprichters een logische stap. "Polarsteps is bedacht vanuit onze eigen behoefte aan een reislog waarmee je eenvoudig mensen thuis up-to-date kunt houden, en die er ook nog eens mooi uitziet. Daarbij zijn wij vanaf het begin bezig geweest om te kijken hoe we slim gebruik kunnen maken van alle technologie die reizigers tegenwoordig bij zich hebben. We zien de Apple Watch als een prachtige kans om het loggen en delen van je reis nog leuker en eenvoudiger te maken.", aldus Koen Droste, CEO van Polarsteps.

De Apple Watch app is te verkrijgen door de iPhone app van Polarsteps te downloaden in de app store. Voor reizigers die geen Apple Watch hebben is het ook mogelijk om een route te loggen via de iPhone app of de betaversie van de desktop site op www.polarsteps.com.

See English below

Over Polarsteps
Polarsteps wordt met liefde gemaakt in Amsterdam door enthousiaste avonturiers met een passie voor reizen, design en tech. Niet voor niets werd het idee voor Polarsteps geboren tijdens een zeiltrip over de Atlantische oceaan. De scale-up bouwt sinds de lancering in 2015 hard aan dé plek waar reizigers hun trips kunnen plannen, tracken en voor altijd blijven herinneren. Inmiddels maken wereldwijd meer dan 2 miljoen reizigers gebruik van de app.

Over de app
Polarsteps trackt automatisch je route en de plekken die je bezocht hebt tijdens het reizen. Simpelweg door je telefoon in je tas of broekzak mee te nemen. Zodra je verbonden bent met internet, plot de app vanzelf al je routes, belangrijke locaties en foto’s op een kleurrijke kaart die live met vrienden en familie gedeeld kan worden. Als je reis is afgelopen maak je één met druk op de knop een prachtig fotoalbum met al je foto’s, verhalen en reisstatistieken bij elkaar.

Reizigers kunnen Polarsteps gebruiken via iPhone, Android en de website: www.polarsteps.com

Polarsteps is created by a bunch of enthusiastic adventurers with a passion for travel, design and tech. The Amsterdam-based scale-up aims to build the place to go to for travelers that want to plan, track and remember their trips.

The first prototype of Polarsteps was invented when co-founder Niek Bokkers wrote a small app on a Transatlantic sailing trip that shared trip updates with his family via a satellite phone. His trip went viral among fellow travelers, who loved the concept of an automatic travel tracker. A later prototype for the app was tested on an epic motorcycle road trip from Amsterdam to Cape Town.

Based on those experiences, the first public beta of Polarsteps was launched in 2015. Following rapid traction amongst travelers, the company raised multiple rounds of investment which were used to further develop Polarsteps into a cross-platform experience. Polarsteps is now available on iPhone, Android and through the website at www.polarsteps.com.

Polarsteps automatically tracks your route and places you've visited while you are traveling. Just carry your phone in your pocket or bag. Once connected to the internet, the app seamlessly plots travel routes, key locations, photos, and videos on a colorful world map that can be shared in real-time with friends and family. When your trip is finished, a beautiful instant photo album can be generated with the push of a button.