299386 press release   devices 9f8b5e large 1545314221

Polarsteps tikt 1 miljoen gebruikers aan en haalt investering van €3 miljoen op

Vandaag maakt Polarsteps bekend dat ze de mijlpaal van 1 miljoen geregistreerde gebruikers heeft bereikt en dat het een investering van 3 miljoen euro heeft opgehaald. Met de Series A investering, die werd geleid door INKEF Capital, komt het totaalbedrag aan opgehaalde investeringen door de Nederlandse reisstartup op 4.6 miljoen euro. De nieuwe investering zal voornamelijk worden gebruikt voor het doorontwikkelen van het product en uitbreiding van het team.

Polarsteps, dat in 2015 werd opgericht, wordt in meer dan 180 landen gebruikt om trips vast te leggen en deze met familie en vrienden te delen. Reizigers laten zich op het platform ook inspireren door bijzondere trips van anderen, zoals  "Around the world in an ambulance", "Nepal on a Royal Enfield", en "Exploring Iceland by bicycle". Polarsteps verdient geld door de verkoop van Travel Books. Dat zijn fotoalbums die gemaakt kunnen worden met één druk op de knop op basis van je zojuist vastgelegde reis.

De miljoen gebruikers van Polarsteps hebben samen meer dan 52 miljoen dagen gereisd met behulp van de app, wat te zien is op een heat map die het bedrijf vandaag publiceerde. Op deze kaart is te zien wat wereldwijd de populairste reisroutes zijn.

Volgens Polarsteps co-founder en CEO Koen Droste zal de toekomst van het platform uit veel meer bestaan dan alleen het tracken en herinneren van je reizen. "Als gepassioneerde reizigers hebben we Polarsteps opgericht om andere reizigers te inspireren en met elkaar te verbinden. Wij denken dat we dit het beste kunnen doen door de gehele reiservaring naar één platform te brengen. Van het vinden van inspiratie tot het plannen van je trip, het vastleggen van je reis en het nagenieten van je epische avontuur. Daarom hebben we de laatste maanden achter de schermen hard gewerkt aan onze volgende grote uitdaging: het opnieuw uitvinden van de manier waarop mensen hun reizen plannen. Komend jaar zullen we een volledig nieuwe functionaliteit uitrollen waarmee je op een unieke manier je reis kunt plannen. Hiermee wordt Polarsteps dé plek voor het plannen, tracken en bewaren van al je trips."

Volgens Kyang Yung, Investment Director bij INKEF, waren er twee dingen aan Polarsteps die meteen in het oog sprongen, namelijk de viraliteit van het product en een business model dat vanaf het begin internationaal is. "De enorme groei die Polarsteps heeft bewerkstelligd zonder marketingbudget is, zacht uitgedrukt, opmerkelijk. Daarnaast zijn we ook onder de indruk van de visie van het team en hun sterke focus op het maken van een product dat geliefd is onder consumenten. Het Polarsteps-team heeft de potentie om heel wat teweeg te brengen in de reisbranche en we zijn enthousiast om daar deel van uit te mogen maken", aldus Yung.

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf heeft op dit moment 10 werknemers en is van plan om hun team snel uit te breiden.

Video: Polarsteps welcomes 1.000.000th user

Hqdefault

Heatmap: populairste reisroutes wereldwijd

299314 worldwide%20 %20tablet%20%26%20desktop 149ea8 large 1545236000

Media kit

Voor hoge-resolutie foto's en app-screenshots zie onze Media Kit.

About Inkef

INKEF Capital is an Amsterdam-based venture capital firm that focuses on long-term collaboration and active support of innovative healthcare and technology companies. INKEF Capital was founded in 2010 by Dutch pension fund ABP and with €500 million under management it is one of the largest venture capital funds in the Netherlands. INKEF focuses on investment opportunities in Healthcare, Technology, IT/New Media & FinTech. For more information: www.INKEF.com

Polarsteps is created by a bunch of enthusiastic adventurers with a passion for travel, design and coding. The Amsterdam-based startup aims to built the place to go to for travelers that want to plan, track and remember their trips.

The first prototype of Polarsteps was invented when co-founder Niek Bokkers wrote a small app on a Transatlantic sailing trip that shared trip updates with his family via a satellite phone. His trip went viral among fellow travelers, who loved the concept of an automatic travel tracker. A next prototype for the app was tested on an epic motorcycle road trip from Amsterdam to Cape Town.

Based on those experiences, the first public beta of Polarsteps was launched in 2015. Following rapid traction amongst travellers, in the company raised multiple rounds of investment which were used to further develop Polarsteps into a cross-platform experience. Polarsteps is now available on iPhone, Android and through the website at www.polarsteps.com.

Polarsteps automatically tracks your route and places you've visited while you are travelling. Just carry your phone in your pocket or bag. Once connected to the internet, the app seamlessly transfers travel routes, key locations and photos to your personal Polarsteps page, where your route is plotted on a colorful world map that can be shared realtime with friends and family. When your trip is finished, a beautiful instant photo album can be generated with the push of a button.