Polarsteps introduceert video en telt 1 miljoen Nederlandse gebruikers

• Reizigers brengen hun trip op Polarsteps tot leven met de meest gevraagde feature van 2019: video
  • De populaire Nederlandse reisapp verwelkomt de miljoenste Nederlandse gebruiker
  • Polarsteps zet eerste stap in de ambitie om reisplanning in 2020 net zo leuk te maken als reizen zelf

Polarsteps, de populaire Nederlandse reisapp, introduceert vandaag video. Al meer dan 1 miljoen Nederlanders gebruiken de reisapp om hun trips te tracken en hun belevenissen vast te leggen. De nieuwste app-update brengt reisverhalen beter dan ooit tot leven. Vrienden en familie maken reiservaringen nu van nog dichterbij mee en reizigers kunnen bij thuiskomst hun avonturen met bijna net zoveel adrenaline herbeleven. De feature is gratis en onbeperkt beschikbaar.

CEO en co-founder van Polarsteps, Koen Droste: "Sinds we Polarsteps vier jaar geleden lanceerden, hebben we gezien dat het vertellen van reisverhalen een unieke aanpak vereist. Een reis bestaat uit zoveel meer dan alleen je foto’s. Van het tracken van je route, tot je foto's en verhalen, tot je reisstatistieken zoals het aantal bezochte landen en hoe warm het was op de dag dat jij een hike maakte. Het is mooi om te zien dat reizigers deze behoefte delen, waardoor we het afgelopen jaar hard zijn gegroeid. Wereldwijd maken ruim 2 miljoen mensen gebruik van onze app en onlangs hebben we de miljoenste Nederlandse gebruiker mogen verwelkomen. In totaal zijn er dit jaar al meer dan 1 miljoen reizen getrackt met Polarsteps."

Over de nieuwe video feature zegt Droste: "Met video's bieden we reizigers op Polarsteps een totaal nieuwe beleving. Onze verwachtingen zijn hooggespannen aangezien dit de meest gevraagde feature van het jaar is. We hebben dan ook hard gewerkt om reizigers hier nog voor het einde van het jaar blij mee te maken en zien uit naar de avonturen die zij met video gaan delen. Of dat nu een spectaculaire bungeejump is, een kijkje in de onderwaterwereld, die ene blooper waar je onderuit gaat op je ski's of die eerste keer dat je sprinkhaan gaat eten." Reizigers kunnen video's van 3 tot 60 seconden toevoegen. Met de ingebouwde videotrimmer bewerken gebruikers hun video gemakkelijk in de app.

Naast het tracken en herinneren van reizen, heeft Polarsteps de ambitie om in 2020 de ervaring rondom reisplanning opnieuw uit te vinden voor reizigers. Onlangs is hiertoe de eerste stap gezet met de lancering van de reisplanner. Een tool die reizigers helpt te bepalen in welke volgorde en hoeveel dagen zij elke plek van hun rondreis willen bezoeken. Bovendien kunnen vrienden en familie nu van de voorpret meegenieten. Droste: "Dit is onze eerste stap om reisplanning zó makkelijk en inspirerend te maken, dat het bijna net zo leuk wordt als het reizen zelf. In het nieuwe jaar breiden we deze tool uit met nieuwe functionaliteiten. Op die manier wordt Polarsteps dé plek voor het plannen, tracken en herinneringen van al je trips."

Trailer met aankondiging van de video feature

Hqdefault

Video feature in actie op roadtrip van Amsterdam naar Athene in de Polarsteps Jeep

Polarsteps co-founder Niek Bokkers reed met de Polarsteps Jeep van Amsterdam naar Athene en filmde zijn avonturen onderweg. Beleef deze roadtrip op Polarsteps.

See English below

Over Polarsteps
Polarsteps wordt met liefde gemaakt in Amsterdam door enthousiaste avonturiers met een passie voor reizen, design en tech. Niet voor niets werd het idee voor Polarsteps geboren tijdens een zeiltrip over de Atlantische oceaan. De scale-up bouwt sinds de lancering in 2015 hard aan dé plek waar reizigers hun trips kunnen plannen, tracken en voor altijd blijven herinneren. Inmiddels maken wereldwijd meer dan 2 miljoen reizigers gebruik van de app.

Over de app
Polarsteps trackt automatisch je route en de plekken die je bezocht hebt tijdens het reizen. Simpelweg door je telefoon in je tas of broekzak mee te nemen. Zodra je verbonden bent met internet, plot de app vanzelf al je routes, belangrijke locaties en foto’s op een kleurrijke kaart die live met vrienden en familie gedeeld kan worden. Als je reis is afgelopen maak je één met druk op de knop een prachtig fotoalbum met al je foto’s, verhalen en reisstatistieken bij elkaar.

Reizigers kunnen Polarsteps gebruiken via iPhone, Android en de website: www.polarsteps.com

Polarsteps is created by a bunch of enthusiastic adventurers with a passion for travel, design and tech. The Amsterdam-based scale-up aims to build the place to go to for travelers that want to plan, track and remember their trips.

The first prototype of Polarsteps was invented when co-founder Niek Bokkers wrote a small app on a Transatlantic sailing trip that shared trip updates with his family via a satellite phone. His trip went viral among fellow travelers, who loved the concept of an automatic travel tracker. A later prototype for the app was tested on an epic motorcycle road trip from Amsterdam to Cape Town.

Based on those experiences, the first public beta of Polarsteps was launched in 2015. Following rapid traction amongst travelers, the company raised multiple rounds of investment which were used to further develop Polarsteps into a cross-platform experience. Polarsteps is now available on iPhone, Android and through the website at www.polarsteps.com.

Polarsteps automatically tracks your route and places you've visited while you are traveling. Just carry your phone in your pocket or bag. Once connected to the internet, the app seamlessly plots travel routes, key locations, photos, and videos on a colorful world map that can be shared in real-time with friends and family. When your trip is finished, a beautiful instant photo album can be generated with the push of a button.