Polarsteps ziet verzevenvoudiging aantal geplande reizen en vernieuwt reisplanningtool

Polarsteps, de populaire Nederlandse reisapp, biedt vanaf vandaag gedetailleerde reisplanning aan. Reizigers zien nu in één oogopslag alle vervoersopties voor hun volledige rondreis. Al ruim 1 miljoen Nederlandse reizigers gebruiken Polarsteps om hun trips te plannen, tracken en voor altijd te herinneren. Nadat de reiswereld wekenlang stil lag, ziet ook Polarsteps het aantal reizen de afgelopen weken hard toenemen. Sinds de eerste coronamaatregelen in juni zijn opgeheven is het aantal Nederlandse gebruikers dat een trip aan het plannen is, ruim verzevenvoudigd. Met de nieuwe feature wil de reisapp hen helpen om snel nieuwe reisplannen te maken en onderweg makkelijk aan te passen als dat nodig is. Reisplanning is gratis beschikbaar in de app van Polarsteps.

Met één klik op kaart stippelen reizigers vanaf de bank hun ideale route uit: van elke stop die onderweg gemaakt wordt, tot het aantal nachten dat zij op elke plek willen verblijven. Tijdens het plannen zien ze direct voor elke etappe hoe ze er kunnen komen, hoe lang elke optie duurt en wat de reiskosten zijn. Polarsteps brengt alle vervoersopties in kaart: van een 'good old roadtrip', tot een mooie treinreis, een overtocht per boot, of toch het vliegtuig. De routeplanning is bovendien niet alleen geschikt voor de gebaande paden, maar ook voor die daarbuiten.

Koen Droste, CEO en Co-Founder van Polarsteps: "We zijn nu een stap dichter bij onze ambitie om de hele ervaring rondom reisplanning opnieuw uit te vinden. Dat moet wat ons betreft net zo makkelijk en inspirerend worden als de reis zelf. Het uitwerken van een reisschema is vrij complex. Van het bepalen van het aantal nachten dat je ergens wil blijven, tot de volgorde waarop je elke plek wil bezoeken. Voor de onafhankelijke reiziger is dat vaak een hele puzzel die veel tijd kost. In tegenstelling tot routeplanners die nuttig zijn om een route van A naar B in het hier en nu te plannen, kun je met Polarsteps direct alle etappes van je reis tot in detail plannen, heb je alle informatie op één plek en kun je de boel in een handomdraai aanpassen als alles toch net iets anders loopt".

Met de motor naar Kaapstad of op de fiets naar IJsland: reisplannen in actie

Duizenden Nederlanders maken last-minute nieuwe reisplannen, of pakken oude reisplannen op indien dat weer kan. Zoals Maarten (32) en Jessica (26) uit Hoogeveen die hun baan en huis hadden opgezegd om in april hun droomreis te maken: met de motor naar Kaapstad. Vanuit hun tijdelijke onderkomen zijn zij druk aan het plannen om de reis dit najaar alsnog te maken. De uitgestippelde route en de eerste updates over de voorbereidingen zijn hier op Polarsteps te volgen.

Reisplanning op Polarsteps in beeld

Hqdefault
359571 polarsteps   ios   transport planner%20%282%29 95db08 original 1595247403