Nederlandse reistracker Polarsteps maakt een instant fotoalbum van je reis

Travel Books zijn speciaal ontworpen voor het vertellen van een reisverhaal

06 FEBRUARI 2017, AMSTERDAM
Polarsteps, de populaire Nederlandse app voor het tracken van je reis, kondigt vandaag de lancering aan van zijn "Travel Book": een instant fotoalbum voor de reisliefhebber. Met de app kunnen wereldreizigers automatisch hun route vastleggen en delen met vrienden thuis. Dankzij de nieuwe Travel Book uitbreiding wordt het mogelijk om na afloop van je reis in een oogwenk een fotoalbum te genereren. Travel Books zijn speciaal ontworpen voor het vertellen van een reisverhaal en bevatten vele details van een reis zoals route, reisstatistieken, weer en hoogte-informatie.

Polarsteps, de populaire Nederlandse app voor het tracken van je reis, kondigt vandaag de lancering aan van zijn "Travel Book": een instant fotoalbum voor de reisliefhebber. Met de app kunnen wereldreizigers automatisch hun route vastleggen en delen met vrienden thuis. Dankzij de nieuwe Travel Book uitbreiding wordt het mogelijk om na afloop van je reis in een oogwenk een fotoalbum genereren. Travel Books zijn speciaal ontworpen voor het vertellen van een reisverhaal en bevatten vele details van een reis zoals route, reisstatistieken, weer en hoogte-informatie.

Het concept van Polarsteps is eenvoudig: geef aan wanneer je eerstvolgende trip is en de app zal deze vanzelf voor je vastleggen. Je locatie wordt van tijd tot tijd gecheckt en op een kleurrijke wereldkaart gezet waar vrienden en familie je avonturen live kunnen volgen. De app vult je route met suggesties voor ‘steps’, waar je vervolgens foto’s aan toe kunt voegen. Daarnaast krijg je diverse statistieken over je trip, zoals reisduur, aantal bezochte landen en afgelegde afstand. Zodra je trip afgelopen is, wordt automatisch een persoonlijk Travel Book voor je gemaakt. Als je geen toekomstige trips gepland hebt, kun je ook eenvoudig een fotoboek maken voor een trip uit het verleden.

Reisherinneringen gaan tegenwoordig eenvoudig verloren met de opkomst en ondergang van apps en services die reizigers gebruiken. Polarsteps lost dit probleem op door je reismomenten op eenvoudige wijze om te zetten in een herinnering voor het leven. De layout van een Travel Book wordt gemaakt door Polarsteps op basis van al je trip-details, waardoor je niet meer avonden lang in een fotoalbum-programma hoeft te zitten. Foto's, tekst, reisstatistieken en locatie-details worden strak in beeld gebracht voor elke plek die je bezocht hebt. De boeken zijn beschikbaar in vier kleuren en kunnen tot 300 pagina's bevatten. Prijzen beginnen bij €20,- voor een hardcover album van 24 pagina's, en zijn inclusief verzenden en BTW.

Met de introductie van Travel Books breidt Polarsteps zijn toch al populaire reistracker app uit met een papieren product dat op maat gemaakt is voor het vertellen van een reisverhaal. "We kennen allemaal dat nostalgische gevoel als je door de foto's gaat van een trip van 5 of 10 jaar geleden", zegt Polarsteps mede-oprichter en CEO Koen Droste. "Het echte verhaal van een reis is echter veel meer dan alleen maar die foto's. Onze app wordt inmiddels gebruikt door reizigers in alle uithoeken van de wereld om alle details van hun reis automatisch vast te leggen. Met Travel Books zorgen we ervoor dat zij over 10 jaar niet alleen maar die toffe foto hebben van een meer in Guatemala, maar dat ze elk detail van die plek kunnen herinneren - inclusief route, locaties, het weer en hun persoonlijke verhaal. Travel Books zijn ontworpen om all deze informatie samen te vatten in een levendig boek dat je hele leven mee zal gaan."

Polarsteps voor Android en iPhone kan worden gedownload via www.polarsteps.com/app. Een introductievideo voor het Travel Book is beschikbaar op YouTube.

"We kennen allemaal dat nostalgische gevoel als je door de foto's gaat van een trip van 5 of 10 jaar geleden. Het echte verhaal van een reis is echter veel meer dan alleen maar die foto's. Onze app wordt inmiddels gebruikt door reizigers in alle uithoeken van de wereld om alle details van hun reis automatisch vast te leggen. Met Travel Books zorgen we ervoor dat zij over 10 jaar niet alleen maar die toffe foto hebben van een meer in Guatemala, maar dat ze elk detail van die plek kunnen herinneren - inclusief route, locaties, het weer en hun persoonlijke verhaal. Travel Books zijn ontworpen om all deze informatie samen te vatten in een levendig boek dat je hele leven mee zal gaan." Koen Droste, co-founder en CEO

Polarsteps is created by a bunch of enthusiastic adventurers with a passion for travel, design and coding. The Amsterdam-based startup aims to built the place to go to for travelers that want to plan, track and remember their trips.

The first prototype of Polarsteps was invented when co-founder Niek Bokkers wrote a small app on a Transatlantic sailing trip that shared trip updates with his family via a satellite phone. His trip went viral among fellow travelers, who loved the concept of an automatic travel tracker. A next prototype for the app was tested on an epic motorcycle road trip from Amsterdam to Cape Town.

Based on those experiences, the first public beta of Polarsteps was launched in 2015. Following rapid traction amongst travellers, in March 2016 the company raised a €500.000 investment. This investment was used to further develop Polarsteps into a cross-platform experience. As of August 2016, Polarsteps is available on iPhone, Android and through the website at www.polarsteps.com.

Polarsteps automatically tracks your route and places you've visited while you are travelling. Just carry your phone in your pocket or bag. Once connected to the internet, the app seamlessly transfers travel routes, key locations and photos to your personal Polarsteps page, where your route is plotted on a colorful world map that can be shared realtime with friends and family. When your trip is finished, a beautiful instant photo album can be generated with the push of a button.